سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 مهارت مهم زندگی قبل از 10 سالگی

یک مطالعه اخیر توسط شرکت امنیتی آنلاینِ AVG Technologies نشان داد که در حالی که 58 درصد از کودکانِ 3 تا 5 ساله در ایالات متحده آمریکا میتوانند از یک گوشی هوشمند استفاده کنند، اما کمتر از یک نفر از هر شش نفر (15 درصد) از این افراد میتوانند صبحانه خود را آماده کنند.

تیم المو بنیانگذار شرکت Growing Leaders، که یک شرکت غیرانتفاعی در نورکراس جورجیا بوده و با مدارس و گروههای مدنی برای ارتقای کیفیت رهبری در کودکان فعالیت میکند، میگوید: “بسیاری از والدین را میبینم که همه چیز را برای بچههای خود انجام میدهند، به جای اینکه به آنها این فرصت را بدهند که یاد بگیرند چگونه گلیم خود را از آب بیرون بکشند.” اکنون شروع به آموزش این مهارتهای زندگی نموده، و کودک خود را در مسیر استقلال قرار دهید.

Mom and Daughter Doing Laundry

1- شستن لباس
اگر شما هم دیده باشید، در خوابگاه های دانشجویی در هرجایی، دانشجویانی هستند که شستن لباس خود را هم بلد نیستند. یا فرزندانی که نمی توانند در این زمینه به مادر خود کمک کنند و … این مساله باعث تاثیر منفی بر اعتماد بنفس کودک شما می شود.

نه اینکه بخواهید خیلی تمیز لباس ها را بشویند، فقط کلیت کار را به آنها یاد دهید.

2- کاشتن و بزرگ کردن گل و گیاه
این موضوع کاشت گل و گیاه، نه تنها تاثیر مستقیمی بر روحیه و عاطفه کودک تان در دراز مدت دارد، بلکه به جستجوگری و کنجکاوی او هم می افزاید. از کودک تان بخواهید تا یک گل بکارد. یا مثلا یک گل داخل گلدان را با کمک هم به باغچه خانه تان منتقل کنید.

3- کادو کردن یک هدیه
چند کاغذ کادو تهیه کنید و چند جعبه. با کمک آنها نحوه کادو کردن جعبه را به کودک آموزش دهید. این مهارت، تاثیر کاملی بر روی حس قناعت کودک و استقلال او دارد. ضمنا او به هدیه دادن عادت خواهد کرد و به نوعی با بخشندگی در طول زندگی سپری می کند.

مطلب مهم ! نحوه صحیح برخورد با دروغگویی کودکان

4- میخ زدن به دیوار یا چوب و …
اگر کودک تان بین 5-8 سال دارد، یک چکش سبک برای او تهیه کنید و با کمک همدیگر، آن را بر روی یک تکه چوب، دیوار یا هر چیزی که دم دست دارید با کمک این چکش فرو کنید. بعد اجازه دهید که خود کودک این کار را انجام دهد. اگر بعد از زدن میخ، اجازه دهید، اسباب بازی خود، یا عکس پدر و مادر را به میخ بیاویزد کمک دوچندانی به او کرده اید.

 

ادامه مطلب....