سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش ریاضی به کودک با بازی های سرگرم کننده

1-بازی های عمومی
مواردی مانند: مرتب سازی بر اساس رنگ، شکل و اندازه. منظم کردن اشیاء بر اساس یک ویژگی و الگوهای ساده یادگیری. مرتب سازی از روی الگو یک فعالیت سرگرم کننده برای کار با کودکان پیش دبستانی است.

در این جا چند ایده برای این گونه فعالیت ها مطرح می شود.

مرتب کردن با استفاده از اشیاعی که در خانه وجود دارند. مانند مرتب کردن سیب های رنگی.

آموزش ریاضی با بازی

شما می توانید با استفاده از پوم پوم ها، خرس های رنگی، یا حتی برگه های روکش برای ساخت الگو این کار را انجام دهید.

شمارش اعداد تا 20
شمارش اشیاء با معنی تا 10
مسابقه اعداد
شناسایی و نام گذاری اعداد 0 تا 10
بعضی از بچه ها خیلی زودتر و هنگامی که نو پا هستند شمارش را یاد می گیرند ولی بعضی از آنها در سال های پیش دبستانی نیاز به کمک بیشتری دارند. من فکر می کنم بزرگ ترین مفهوم برای کارکردن در ریاضیات پیش دبستانی مکالمه یک به یک است. مکالمات یک به یک مهارتی است که در ریاضی پایه پیش دبستانی به کار می رود. این مهارت می تواند در طی ماهها و یا حتی در طی یکسال تمام برای پیش دبستانی ها باشد تا این مهارت را مد نظر داشته باشند؛ به همین دلیل مهم است که تمرین به طور مداوم انجام شود. مکالمات یک به یک به معنای شمارش اشیاء با معنا و یا توانایی مطابقت یک شی با شی دیگر است.

من عاشق استفاده از اسباب بازی کرم ابریشم شمارش (تصویر زیر) برای تدریس مفاهیم تعداد هستم. مفاهیم یادگیری را به صورت سرگرم کننده به وسیله بازی ها انجام می دهیم. 4 شکل را به طور مشخص معرفی می کند: دایره، موبع، مثلث و مستطیل. مفاهیم جهت ها یعنی بالا، پایین، چپ، راست، زیر، داخل، خارج، پشت، کتار، بین، جلو، دور و نزدیک را نشان می دهد.

caterpillar math game

اشکال در آموزش کودکان پیش دبستانی بسیار سرگرم کننده هستند. آنها نیازی به دانستن این اشکال ندارند و تنها باید قادر به شناسایی آنها باشند. برای آموزش مفاهیم هدایت می توانید این فعالیت سرگرم کننده را با استفاده از یک روزنامه امتحان کنید.

درک و استفاده از کلمات مقایسه ای مانند بزرگ، کوچک، کوتاه، بلند، آهسته،‌سریع،‌خالی، پر و کامل باید آموزش داده شود. اندازه گیری برای کودکان پیش دبستانی بسیار ساده است. من دوست دارم برای این نوع آموزش از آب استفاده کنم.

 

ادامه مطلب....